Онлайн подготовка к TOEFL, IELTS, ACT & SAT онлайн

TOEFL Independent Writing

TOEFL Independent Writing — это за­да­ние, в ко­то­ром вам необ­хо­ди­мо на­пи­сать эс­се, вы­ра­жа­ю­щее ва­ше мне­ние по за­дан­ной те­ме.

Ре­ко­мен­да­ции для на­пи­са­ния TOEFL independent essay

  1. По­ни­ма­ние за­да­ния: Вни­ма­тель­но про­чи­тай­те и пой­ми­те те­му эс­се. Опре­де­ли­те клю­че­вые мо­мен­ты, тре­бо­ва­ния и кон­крет­ный во­прос, на ко­то­рый нуж­но от­ве­тить.
  2. Пла­ни­ро­ва­ние эс­се: Уде­ли­те несколь­ко ми­нут для об­ду­мы­ва­ния и со­зда­ния пла­на эс­се. Ор­га­ни­зуй­те свои мыс­ли и со­здай­те чет­кую струк­ту­ру с вве­де­ни­ем, па­ра­гра­фа­ми ос­нов­ной ча­сти и за­клю­че­ни­ем.
  3. Вве­де­ние:
    • Нач­ни­те с об­ще­го утвер­жде­ния по те­ме (general statement)
    • Обо­значь­те про­бле­му (пе­ре­фра­зи­руй­те за­да­ние)
    • Сфор­му­ли­руй­те те­зис, ко­то­рый чет­ко вы­ра­жа­ет ва­ше мне­ние по за­дан­ной те­ме (thesis statement)
  4. Па­ра­гра­фы ос­нов­ной ча­сти:
    • Каж­дый па­ра­граф ос­нов­ной ча­сти дол­жен со­сре­до­то­чить­ся на од­ной ос­нов­ной идее или ар­гу­мен­те, под­твер­жда­ю­щем ваш те­зис.
    • Нач­ни­те каж­дый па­ра­граф с пред­ло­же­ния-те­зи­са, ко­то­рое вво­дит ос­нов­ную идею.
    • Предо­ставь­те по­дроб­но­сти, при­ме­ры или до­ка­за­тель­ства, чтобы укре­пить ва­ши ар­гу­мен­ты.
    • Ис­поль­зуй­те пе­ре­ход­ные фра­зы, чтобы обес­пе­чить плав­ный пе­ре­ход меж­ду па­ра­гра­фа­ми.
  5. Ар­гу­мен­ты про­ти­во­по­лож­ной точ­ки зре­ния (оп­цио­наль­но):
    • При­знай­те и рас­смот­ри­те ар­гу­мент про­ти­во­по­лож­ной точ­ки зре­ния в од­ном из па­ра­гра­фов ос­нов­ной ча­сти.
    • Опро­верг­ни­те этот ар­гу­мент, предо­ста­вив до­ка­за­тель­ства или ар­гу­мен­та­цию в под­держ­ку ва­шей по­зи­ции.
  6. За­клю­че­ние:
    • Под­ве­ди­те итог ос­нов­ных мо­мен­тов и по­вто­ри­те свой те­зис.
    • За­вер­ши­те силь­ным за­клю­чи­тель­ным утвер­жде­ни­ем, ко­то­рое под­чер­ки­ва­ет важ­ность ва­ше­го ар­гу­мен­та или пред­ла­га­ет окон­ча­тель­ные мыс­ли.


      TOEFL essay topic:


      Do you agree or disagree with the following statement? Children over the age of 15 should be allowed to vote.

      TOEFL essay sample:

    The question of whether children over the age of 15 should be given the right to vote has sparked a heated debate. While some argue that lowering the voting age would promote youth participation and give them a voice in shaping their future, others believe that 15-year-olds lack the necessary maturity and understanding to make informed political decisions. In my opinion, I disagree with the notion that children over the age of 15 should be allowed to vote due to their limited life experience and cognitive development. One of the main reasons why I believe children over the age of 15 should not be granted voting rights is their limited life experience. At this stage, teenagers are still in the process of developing their identities and understanding the complexities of the world. They may not have had enough exposure to diverse perspectives or real-life situations to make informed decisions about political matters. Voting requires a certain level of wisdom, which can only be gained through years of experience and exposure to different societal issues. Another critical factor to consider is the cognitive development of 15-year-olds. Scientific studies have shown that the prefrontal cortex, responsible for decision-making and critical thinking, is not yet fully developed in adolescents. Their ability to weigh the long-term consequences of their choices and think critically about political issues may be limited. Granting voting rights at this age could potentially lead to impulsive decisions or susceptibility to manipulation, which could undermine the integrity of the democratic process. Instead of lowering the voting age, it would be more appropriate to encourage alternative forms of civic engagement for young people. Initiatives such as youth councils, mock elections, and community involvement programs can provide opportunities for teenagers to voice their opinions, learn about politics, and actively participate in decision-making processes. These activities can serve as stepping stones, preparing them for the responsibilities of voting when they reach a more mature age. While it is important to encourage young people’s participation in civic matters, granting voting rights to children over the age of 15 is not the most suitable approach. Considering their limited life experience and cognitive development, it is more prudent to focus on alternative forms of civic engagement. By nurturing their understanding of politics and providing opportunities for participation, we can prepare them to become informed and responsible voters in the future, ensuring the integrity and effectiveness of the democratic process.
    Update: с 26 июля 2023 го­да но­вое за­да­ние «Пись­мо для ака­де­ми­че­ско­го об­суж­де­ния» за­ме­нит те­ку­щее за­да­ние по на­пи­са­нию independent essay. В этом за­да­нии участ­ни­ки те­ста долж­ны бу­дут вы­ска­зать и обос­но­вать свое мне­ние на за­дан­ную те­му в рам­ках он­лайн-дис­кус­сии в учеб­ном клас­се. По­дроб­ная ин­фор­ма­ция на ан­глий­ском язы­ке до­ступ­на на сай­те ETS https://www.ets.org/toefl.html